مهندس کوچک

مهندس کوچک

نوشته ها و تحقیقات و آرزوهای یک دانش آموز دبیرستانی از کلاس هشتم
مهندس کوچک

مهندس کوچک

نوشته ها و تحقیقات و آرزوهای یک دانش آموز دبیرستانی از کلاس هشتم

تخته اسکیت


                                                                                           



                                                                                 



ورزش اسکیت برد بسیار مفرح و هیجان انگیز است ، اما در کنار لذتی که به انسان می دهد خطراتی هم دارد. این ورزش را باید به صورت حرفه ای یاد گرفت تا بتوان بدون خطر و با لذت آن را انجام داد.


            


شکل اولیه ورزش مفرح اسکیت برد (Skateboarding) برای اولین بار در سال 1950 بکار برده شد، هنگامی که موج سواران کالیفرنیایی رویای انجام حرکات موج سواری بر روی آسفالت خیابانها را در ذهن می پروراندند. در واقع هنوز هم کسی به درستی نمی داند اولین کسی که یک اسکیت برد را ساخت و بکار برد چه کسی بود اما آنچه مشخص است تعداد زیادی از مردم این ایده را در سر خود می پروراندند.
آنها از تخته های چوبی شروع کردند و چرخهای روروک را به پشت این تخته ها نصب کردند و طبیعی بود که در سالهای اولیه آشنایی مردم با ورزش اسکیت برد، مردم خیابانها اصلی ترین قربانیان تصادف با اسکیت سواران بودند. طی چند سال بقدری علاقه مردم به این ورزش گسترش یافت که کارخانه Roller Derby * سازنده اسکیت * تولید اسکیت برد را آغاز کرد و محصولات خود را به بازار داد. 

در دهه 60 کارخانه هایی مخصوص ساخت اسکیت برد تاسیس شدند و به تولید انبوه اولین اسکیت برد های واقعی پرداختند. علاقمندی قهرمانان موج سواری به این ورزش باعث شد تا این ورزش یک شبه همه گیر شود و شرکت های تولید وسایل ورزشی برای تولید اسکیت بردهای بهتر با هم به رقابت بپردازند. بنابراین جای تعجب نخواهد بود اگر بدانید که طی سه سال بیش از 40 میلیون اسکیت برد به فروش رفت.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد